יום חמישי, 30 באוגוסט 2012

הסופר קאפ הולך למדריד

לאחר פתיחת עונה נוראית, ריאל מדריד חוזרת לחיים דווקא על חשבון יריבתה השנואה ברצלונה תוך כדי זכייה בתואר.  עשרות שנים לא זוכרים במדריד תחילת עונה כה גרועה עם 3 משחקים ללא ניצחון, כולל הפסד לבארסה. אך במשחק הרביעי ריאל מדריד קמה מהקרשים בתצוגת כדורגל נהדרת.
המשחק הראשון בצמד המפגשים נגמר בתוצאה 3-2 לברצלונה. במחצית הראשונה ראינו רק קבוצה אחת על המגרש - בארסה. היא שלטה בצורה אבסולוטית בכדור אך לא הגיעה כמעט למצבים. המשחק עצמו היה רדום ונראה שהמשחק לא כ"כ חשוב לקבוצות או שזה סופר קלאסיקו ראשון בעונה.
במחצית השנייה זה היה משחק אחר. ברצלונה שוב ספגה גול מקרן (נגיחה מושלמת של רונאלדו), וזה לא פעם ראשונה או שנייה שבסופר קלאסיקו ריאל מדריד מבקיעה מקרן. המסורת נמשכה גם בכך שבארסה נקלעה לפיגור מול ריאל מדריד. אך שמחתם של אוהדי ריאל היתה מוקדמת, בארסה חזרה למשחק לאחר 2 דקות בלבד משער של פדרו (מבישול נפלא של מסצ'ראנו). בארסה עוד הצליחה להכניע את קסיאס פעמיים - מפנדל מוצדק (לאחר שלא נשרק פנדל לאלכסיס) וגול של צ'אבי (בישול ענק של המהנדס). ריאל היתה בדרך לתבוסה ואולי אף עברו לה מחשבות בראש שהיה עדיף שרונאלדו לא היה מבקיע והדב לא היה מתעורר מתרדמתו. אך אז הגיעה הדקה שהכריעה [בדיעבד] את צמד המשחקים, איקר קסיאס מנע מהפרעוש לעלות שוב על הלוח ולעשות 4-1, ומייד בצד השני ויקטור ואלדס בטעות ענקית (מסורת כבר אמרנו?) נתן לדי מאריה לצמק ל 3-2, וכך המשחק נגמר.
אם המחצית השנייה זה היה משחק אחר, אז הגומלין בברנבאו היה משחק מעולם אחר. כולם חשבו שלאור הפתיחה המזעזעת של ריאל בליגה והניצחון של בארסה בשבוע שעבר זה יהיה ניצחון קלקי לברצלונה, אך כולם התבדו. הבשורה הטובה לריאל היתה שפפה חזר למרכז ההגנה במקום ראול אלביול שהיה רע מאד במשחקים האחרונים. ומנגד - דני אלבז נפצע בחימום ובלית ברירה אדריאנו (שבעיקרון יכול לשחק בשני הצדדים) תפס את מקומו. ריאל פתחה חזר וכבר לאחר 20 דקות היתה ביתרון  2-0 משערים של היגוואין ורונאלדו (איזה עקב!) עם קצת סיוע של מסצ'ראנו ופיקה. בארסה לא הספיקה להתאושש ואדריאנו קיבל כרטיס אדום מוצדק שגרם לכך ששחקן התקפה ייצא [אלכסיס] ומגן ימני צעיר נכנס. לפני המחצית מסי הבקיע בבעיטה חופשית יפהפיה (האם ההגמוניה של בעיטות חופשיות תעבור למסי?) ונתן תקווה להמשך. אך בעשרה שחקנים בארסה לא הצליחה לשמור על המומנטום במחצית השנייה ולמרות שריאל מדריד לא הרעידה שוב את הרשת (כמה הצלות נהדרות של ואלדס) היא ירדה מנוצחת בפעם ה-88 בקלאסיקו.
אין ספק שלעובדה שריאל מדריד היתה קבוצה אחרת יש חלק מכובד מאד בחזרה של פפה, פשוט שחקן ענק, שרק שהוא היה פצעו ראו כמו שהוא חסר לריאל מדריד. מצד שני, היה נראה שדני אלבס מאד חסר לברצלונה ומעניין מה היתה התוצאה אילו הוא היה משחק. אלכס סונג נכנס במקום בוסקטס שלא היה משהו והראה יכולת טובה, מעניין איך הוא ישתלב במערך של בארסה בהמשך העונה.
האם ריאל מדריד תמשיך את הקאמבק שלה גם בליגה? ימים יגידו. רק נזכיר שבשנה שעברה ברצלונה היא זו שזכתה בסופר קאפ אך בסוף בעונה ריאל מדריד צחקה אחרונה ולקחה את האליפות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה