יום חמישי, 4 באוקטובר 2012

למה פנדלים נחשבים שערים?


בתחילת העונה ביבראס נאתכו וליאור רפאלוב היו מלכי השערים בליגות שלהם והתקשורת היתה בעננים. מה שלא שמו לב, ש-80% מהשערים הם בעיטות עונשין מאחד עשר מטרים.
תומר חמד עבר בעונה שעברה בהעברה חופשית ממכבי חיפה למאיורקה הספרדית. במחזור השמיני כבר התנוססה לה הספרה 5 בטור השערים שלו. התקשורת בישראל חגגה שיש לנו סוף סוף חלוץ ברמות הגבוהות. דבר אחד שכחו להדגיש, חמשת הגולים היו מפנדלים. ממש חלוץ שכל הגנה מפחדת ממנו.
רובין קאזאן שיחקה נגד הפועל תל אביב במסגרת הליגה האירופית, התלהבה מביבראס נאתכו והחליטה לקנות אותו. את עונת 2011/2012 הוא סיים עם 10 שערים, מספר נאה לקשר אמצע. אך 4 מהם היו פנדלים (ועוד היה יכול להבקיע 11 גולים אבל אחד הוא החמיץ). גם את העונה הזאת הוא פתח בסערה ונכון לעכשיו, לאחר 10 מחזורים הוא עם 6 גולים, אבל כן... 4 פנדלים.
אני לא בא לדון האם תומר חמד שחקן טוב או לא [לדעתי הוא שחקן פנטסטי], או אם ביבראס נתאכו שחקן שמוערך יתר על המידה [לדעתי מגיעות לו כל המחמאות], אך מה שחורה לי זה שמדגישים בכל פעם כמה שחקן פלוני הוא מוצלח ומנפנפים במספר השערים שהוא כבש.
אני חושב ששחקן שכובש פנדל, ואפילו כמה פנדלים, לא הופך אותו לשחקן יותר טוב, אלא הוא פשוט שחקן שיודע לבעוט פנדלים. חלוץ שיודע לבעוט פנדלים יכול לעשות דריבל ולשלוח פצצה לחיבורים? יש לו מיקום יותר טוב ברחבה? יותר "חוש" לגולים? הוא יכול לרוץ מהר יותר לכדורים? קשר שיודע לבעוט פנדלים יש לו מסירות מדוייקות יותר? הוא יודע לתקל יותר טוב? התשובה היא ממש לא.
ביבראס נאתכו לא נהיה קשר טוב יותר בזה שהוא בועט הפנדלים של קבוצתו, ותומר חמד לא חלוץ טוב יותר אם הוא מרשית כמה פנדלים בעונה. מה שצריכים להדגיש יותר זו העובדה שנאתכו סיים את העונה שעברה עם 7 בישולים. דרך אגב, את תואר "איש המשחק" קיבל תומר חמד במחזור ה-14 שבו הוא לא כבש שער.
אך מה לי להלין על שחקנים ישראלים ועל התקשורת הישראלית. זה המצב בכל העולם.
כריסטיאנו רונאלדו הפציץ לפני 2 עונות בלה ליגה 40 גולים בדרך לפיצ'יצ'י. מתוכם 8 פנדלים. כשנוריד אותם נגלה שהוא הבקיע "רק" 32 גולים, מספר נאה אך לא משהו מיוחד. בעונה שעברה הוא הכניס 46 גולים, כשמתוכם 12 (!) פנדלים.
ליאו מסי שבר בעונה שעברה את שיא הכיבושים בעונה - 73 שערים. 14 מתוכם היו פנדלים (כמו רונאלדו שהכניס 14 פנדלים מ-60 שערים שלו). אז נכון, גם 59 זה מספר בלתי נתפס, אבל למה כוללים את הפנדלים בסך השערים?
מה אשמים חלוצי צ'לסי שבועט הפנדלים שלהם זה פרנק למפארד? בגללו יש להם פחות שערים.
שחקן שמפציץ המון שערים ללא קשר לפנדלים זה שווה איזכור. לדוגמא, רובין ואן פרסי זה חלוץ גדול, בעונה שעברה הוא הבקיע 30 שערים בליגה האנגלית, כשמתוכם רק 2 פנדלים.
למסקנה - מה שאני חושב זה שצריך להפסיק למנות את הפנדלים בסכום הכולל של שערים, זה פשוט לא נכון ולא צודק.

פורסם לראשונה באתר ישראספורט http://www.israsport.co.il/?p=6346

9 תגובות:

  1. אתה צודק ברמה העקרונית,אבל אני לא חושב שהתקשורת הוכיחה את יכולתם של השחקנים הישראלים המשחקים באירופה רק ממספר השערים שלהם.
    נקח את תומר חמד וביבראס נאתכו,העובדה שהם קבעו את מקומם בהרכב הפותח שבוע אחר שבוע מלמדת על כך שהם עומדים ברף האיכות של הקבוצות שלהם.
    אם יש גולים זה בונוס כמובן,כי בסופו של דבר עם גולים לוקחים אליפות.

    השבמחק
    תשובות
    1. ברור שהיא לא הוכיחה רק מהגולים שלהם, אבל היא מאד הדגישה את זה.
      אבל הביקורת שלי היא כלל עולמית, למה בעולם מחשיבים את זה בתור שערים רגילים.

      מחק
  2. אני מסכים ולא מסכים כאחד יכון שגול בפנדל זה לא כמו גול רגיל אבל מכאן לחלק ולא להחשיב את זה עם שאר הגולים הדרך ארוכה ולא נכונה ואם אתה רוצה לחלק אז יש גם הבדל בין שחקן שנותן גול מפעולה אישית לבין גול שבא מדחיקה לשאר כתוצאה מבישול של מישהו ויש גם גולים שמכרעים משחק גם אותם תחשיב יותר המסקנה מכל זה גול זה גול ולא משנה באיזה דרך ושאומרים על מישהו שהוא גולר זה אומר שיש את הקור רוח מול השער והיכולת להבקיע וזה יש גם בגולים בפנדל ולכן רוב בועטי הפנדלים הם חלוצים כי להם יש קור רוח ובזה שיבחו את תומר חמד שגם בליגה ספרדית שהוא לא בבית עדיין יש לו מהשיש לחלוצים

    השבמחק
    תשובות
    1. אם במכבי חיפה דקל קינן יהיה בועט הפנדלים שלה, והיא תקבל בעונה 15 פנדלים והוא יבקיע את כולם, אתה תגיד "יש פה סקורר מטורף"? ברור שלא. יכולת להבקיע פנדלים זה לא יכולת להיות שחקן טוב יותר. ולדעתי שחקן שיבקיע 20 פנדלים בעונה ושחקן שידחוק ממטר 15 גולים,ה שחקן שדחק יותר טוב (כי זה מראה שיש לו מיקום טוב, למשל).

      מחק
  3. חושב אני, שזה שמסי בועט את הפנדל , זה לא רק שהוא בועט טוב, אלא לוקח אחריות, וצריך לבדוק כמה פנדלים נעשו עליו . זה נכון שלא תמיד צריך לספור פנדל אבל אם זה מנע שער אז בוודאי שחייבים לספור את הפנדל על שמו .

    השבמחק
    תשובות
    1. אם שחקן כמעט הבקיע ועשו עליו פנדל והוא הכניס את הפנדל אז כן, אבל אם עושים עבירות על החלוצים ושחקן אחר [למפארד, נאתכו] בועטים את זה, למה זה על שמם?
      וכן אם עושים על וייה ודי מאריה, ומסי ורונאלדו בועטים.

      מחק
  4. ברמה עקרונית מסכים, אולם הקצנת מדי.
    לקבוצה נרשם בדף הסטטיסטיקה גם גולים עצמיים שהבקיעה הקבוצה היריבה, כלומר, היחס לשערים הוא לא מי, אלא לאיפה. או במילים אחרות הכדור ראה רשת.
    כל שחקן שנרשם על שמו גול, לא מפני ש'הוא' כבש, אלא מפני שבגללו הכדור ברשת, גם אם בצורת פנדל.

    השבמחק
    תשובות
    1. שחקן שמכניס גול עצמי, זה לא נרשם לו בטבלת כיבושים, למה? הוא כבש.

      מחק
  5. אני בעקירון מסכים עם הענין רק שמבחנתי יעשו שתי טורים א- מבקעי שערים ב- מבקעי פנדלים

    השבמחק